dissabte, 17 d’octubre del 2009

Ternem a començar (l'adaptació)

Tot i que ja fa molts dies que varem començar les classes a les llars d'infants, escoles, instituts, universitats, etc. M'agraderia parlar del periode d'adaptació a l'escola, en l'apartat de P3.

Per a tots es un món nou, tan per els pares i mares com per als propis fills però les preucupacions són passatgeres; hi han nens/es que no els hi afecte massa el fet d'anar a l'escola i tornar a ser els més petits de tots, ja que per el seu caracter s'acustumen molt rapit a l'aula, al mestre/a i als companys.

També podem trovar aquells nens/es que en només veure la porta de la classe ja començen a cridar (alguns a bramar i patalajar) i per aixó els pares s'angoixen molt, pensant: "Peró si mai ho habia fet aixó" i es per que s'han acostumat a estar sempre amb ells durant els anys d'escola bressol i creien que era normal que ho fessin en aquella etapa.

Per aixó us volia parlar d'aquest "problema" / situació, i es que amb els tres anys que porto fent adaptació a les classes de P3, he pogut observar i viure experiencies que mai us creurieu (per raons de l'escola i els nens no faré massa enfasí en explicar les histories). Des de que vaig entrar per les portes de l'escola vaig saber que seria una formació constant de cara a coneixer els nens i els seus sentiments, les seves alegries i pors, la seva manera de jugar, entre moltes coses més.

A partir d'aquell moment no he deixat de pensar quines activitats i maneres de tractar als nens/es de la classe es la millor ja que com dic sempre, "cada nen es un mon diferent i en alguns casos son un univers". El que encara crec que em falla una miqueta es el fet de que siguin tant petits i ens prenguin el pel a tots (amb la cara d'angelets i que mai han trencat un plat).

Per aixó uns voldria deixar aquí uns quants blocs d'altres institucions i/o persones que també han treballat molt per aquest tema i han fet un recull d'activitats, situacions mestre/a - nen/a i/o mestre/a - pares.